Předseda akciové společnosti Microsoft Corp. Steve Ballmer oznámil ve čtvrtek (12.května 2006), že má pětiletý cíl získat větší krajíc z lukrativního online inzerentského trhu ovládaného Google Inc . a Yahoo Inc .
Ballmer uvádí, že ho netěší, že Microsoft je v závěsu za dvěma webovými reklamními vůdci, ale předpovídá, že vytrvalost a softwarové výrobní schopnosti vytvořit novou technologii by mohly pomoci skluz dorovnat.
"Neočekávejte nějaké noční přetvoření, ", varuje Ballmer "Smysl pro nás má mluvit tak o pěti letech."
V jádru tohoto plánu je Windows Life, s dalšími službami zaměřujícími se na rychle rostoucí online reklamní trh. Forresterovo předvídání online reklamy uvádí růst na $26 miliard (14 miliard liber) do roku 2009 z aktuálních $15 miliard.
Goldman Sachsův analytitik Rick Sherlund odhaduje Microsoftské plány k útratě dalších $2 miliardy v roce 2006 začínaje červencem, investicí nasměrovanou na online obchod podporovaný reklamou, typu Google a Yahoo.
Microsoft uvedl, že plánuje utratit asi $6.2 miliardy na výzkum a vývoj v aktuálním fiskálním roku ukončeném 30. června 2007.
Ballmer řekl: Musíme přidat v hlavních službách, když v srdci toužíme uživatele ovládat. Existuje celý soubor způsobů, jak to udělat, abychom udrželi uživatele pod naší kontrolou."
Zdroj Reuters: 17.5.2006, překlad Pachtová Ludmila